Capsil Oy: Pilvipalveluilla syntyi tuhansien eurojen vuosittainen säästö

"Triuvaren ansiosta säästämme IT-kuluissamme vuositasolla jopa useiden tuhansien eurojen verran." Timo Lindberg, toimitusjohtaja, Capsil Oy

“Triuvaren ansiosta säästämme IT-kuluissamme vuositasolla jopa useiden tuhansien eurojen verran.”
Timo Lindberg, toimitusjohtaja, Capsil Oy

Lääkealan henkilöstövuokrauksen asiantuntijayritys Capsil Oy on yli 10-vuotisen taipaleensa aikana kehittänyt omaa IT-ympäristöään useaan otteeseen. Lahtelainen yritys on ollut Triuvaren asiakkaana vuodesta 2013 lähtien. Tuolloin IT-palvelut toimivat virtualisoiduilla palvelimilla.

Nykyiseen käyttöön oma virtuaalipalvelin osoittautui turhan järeäksi ja arvokkaaksi ratkaisuksi yritykselle, joten he lähtivät tavoittelemaan kustannustehokkaampaa ratkaisua Triuvaren avustuksella.

– Vertailun pohjalta selvisi, että siirtymällä pilvipalveluihin, voisimme säästää yli 50% kuukausikuluissa. Projekti toteutettiin joulukuussa 2014 ja Triuvaren ansiosta säästämme IT-kuluissamme vuositasolla jopa useiden tuhansien eurojen verran, sanoo Capsil Oy:n toimitusjohtaja Timo Lindberg.

– Uusi toimintaympäristö tarjoaa meille lisäksi työntekoa tehostavia ja helpottavia ominaisuuksia, kuten samanaikaisen tiedostojen muokkauksen SharePoint-ympäristössä sekä Lync-pikaviestinnän, Lindberg mainitsee.

Hyvä ja tiivis yhteistyö sujuvoittaa arkea

Huoleton™Premium -asiakkaana Capsil Oy:llä on lisäksi työasemakohtainen varmuuskopiointi, päivitystenhallinta sekä tietoturva kunnossa. Ongelmien ennaltaehkäisy kuuluu hyvän IT:n kulmakiviin, kertoo Triuvaren asiakasvastaava Mikko Tukia.

Capsil Oy

Mitä tekee: Tarjoaa henkilöstöpalveluja  terveydenhuollon toimijoille Perustettu:  2001             Kotipaikka: Lahti Toimitusjohtaja: Timo Lindberg                            Henkilöstö: 22               Liikevaihto: 1 621 000€ (2013)

– Työn ja arjen keskellä voi tulla IT-huolia, joihin halutaan nopeasti ratkaisu. Olemme räätälöineet Huoleton™ Premium -palvelun kattamaan kaikki käyttäjätukeen saapuvat yhteydenotot sekä toimenpiteet, jolloin yllättäviä kuluja ei synny. Tällöin asiakkaan on helppo olla meihin yhteydessä minkä tahansa IT:hen liittyvän asian muodossa, sanoo Tukia.

Triuvare on ratkonut esimerkiksi Capsilin verkkoyhteyksiin liittyvät ongelmat, tarjonnut konsultointia uusien laitteiden hankinnassa, hoitanut nimipalvelinmuutoksia ym. normaalin käyttäjätuen ohessa, jolloin asiakkaan ei tarvitse tuntea yksityiskohtaisesti omaa IT-ympäristöään. Kaikki ympäristön muutokset dokumentoidaan tarkkaan, jolloin sekä asiakas että Triuvare ovat ajan tasalla siitä, minkälaisia verkon päätelaitteita, ohjelmistoja ja lisenssejä yrityksellä on käytössä. Tämä on Timo Lindbergin mukaan sujuvoittanut Capsil Oy:n arkea.

– Kokonaisuuden hallinta ja luotettava kumppanuus on meille tärkeintä. Olen ollut erittäin tyytyväinen Triuvaren laajaan osaamiseen ja vasteaikoihin. En haluaisi soittaa moneen eri yritykseen kun ongelmatilanne syntyy, vaan annan mieluusti yhden kumppanin huolehtia kaikesta, Lindberg toteaa.


IT-palveluiden hankinta ja ostaminen ovat organisaatioille hankkeita, joilla voidaan saavuttaa kaivatun huolettomuuden lisäksi suoria kustannussäästöjä.



Teimme tarjouspyyntöpohjan helpottamaan IT-palveluntarjoajien vertailua. IT-palveluiden kilpailutuksissa valintaa ohjaa usein palvelukokonaisuuden hinta, mutta palvelukokonaisuuksissa on myös laajoja sisällöllisiä eroja, joiden vertailu voi olla haastavampaa.