Campusravita: Triuvare toteuttaa muutokset kassaympäristöön asiakkaan aikataulujen mukaan

Kallio-Kokko luottaa ulkoistettuun IT-tukeen

”Se on mielestäni hirveän helppoa, että aina on yksi osoite, josta voi kysyä apua. Se helpottaa täällä päässä, että voin sanoa henkilöstölle, että olipa asia mikä tahansa, niin ottakaa aina yhteyttä Triuvareen.”  – Hanna Kallio-Kokko, yhteyspäällikkö, Campusravita Oy

Campusravita Oy tuottaa ravintola- ja opiskelijapalveluita Tampereen ammattikorkeakoulun Kuntokadun kampuksella. Vaikka yrityksen päätuote on ruoka, IT-ympäristö sanelee kaiken tekemisen. IT:tä tarvitaan tilauksiin ja tavaran vastaanottamiseen sekä varastonhallintaan. Massiivinen tuotannonohjausjärjestelmä pitää pyörät pyörimässä ja tuotteiden myyminen asiakkaille edellyttää järeän kassajärjestelmätyökalun. Maksutapahtumia on normaalina arkena reilu 7000 ja parhaimmillaan asiakkaita voi olla kassoilla yhtäaikaisesti 13. Asiakkaita palvellaan ruuhka-aikana kassaa kohden noin kolme minuutissa.

Campusravitan toiminta on laajentunut yhdessä korkeakoulun kanssa. Kun uusi rakennusosa on valmistunut, sinne on siirretty myös ravintolatoimintaa. Tämän seurauksena tietoverkkoja ja telekeskuksia on eri puolilla kampusta. Myös yrityksen toimitilat on hajautettu. Tuotannonohjausjärjestelmää lainataan myös opiskelijakäyttöön.

– Kampuksella arki on hektistä. Kun muutoksia tehdään, se ei menekään niin, että kysyisimme Triuvarelta koska ehtisitte tulla tekemään muutoksia tai toimittaa koneen, vaan kaikki suunnitellaan viikkoja etukäteen. Mikäli vaihdamme esimerkiksi kassapäätteen, siitä saattaa aiheutua käyttökatko, joka pitää ajoittaa tarkasti. Meidän päivämme kestää aamukahdeksasta iltaseitsemään, joten joudumme miettimään mikä on paras aika tehdä muutoksia, kertoo Campusravitan yhteyspäällikkö Hanna Kallio-Kokko.

Campusravita ulkoisti IT-palvelunsa Tamperen korkeakoulujen yhdistymisprosessin myötä. Aikaisemmin IT-palvelut tulivat tilojen mukana TAMK:lta ja käytössä oleva verkko oli julkinen FUNET-verkko. Tietoturvan vuoksi Campusravitan verkko haluttiin eriyttää korkeakouluverkosta.

Ensin kartoitimme mitä tarvitsemme. Paikallisuus oli meille tärkeä tekijä, koska pidämme siitä, että apu on lähellä, jos hätä tulee. Tunsin Rantasen Tonin jo entuudestaan, ja yhteinen sävel tarvittavista palveluista löytyi todella nopeasti.

Kaikki IT-palvelut ulkoistettiin Triuvarelle

Siirtyminen Triuvaren palveluihin sujui todella hyvin. Triuvaren projektin johto oli todella ammattimaista. Löysimme nopeasti yhteisen sävelen sen suhteen, mitä täytyy tehdä, minkä pohjalta pystyimme asettamaan muutoksille aikaraamit. Korkeakoulu on auki kuusi päivää viikossa lähes ympäri vuoden, eli meillä on aika vähän niitä hetkiä, jolloin voimme laittaa ovet kiinni.

Campusravita ostaa Triuvarelta kokonaisvaltaista IT-palvelua, johon kuuluvat esimerkiksi verkkoliittymät, palvelintila, sähköpostiohjelmat ja pilvipalvelut. Yhden yhteistyökumppanin malli on sopinut yritykselle hyvin:

– Se on mielestäni hirveän helppoa, että aina on yksi osoite, josta voi kysyä apua. Meidän työntekijämme ovat ravintola-alan osaajia, joille pienemmätkin tietotekniset ongelmat voivat välillä tuntua isoilta. Se helpottaa täällä päässä, että voin sanoa henkilöstölle, että olipa asia mikä tahansa, niin ottakaa aina yhteyttä Triuvareen. Siellä on aina vastaamassa samat tutut henkilöt, jotka tuntevat myös tätä meidän toimintaa.

Campusravita on ollut Triuvaren asiakkaana nyt puoli vuotta.

Vaikka meidän IT-ympäristömme koostuu monista eri palasista, niin kokonaisuuden hallinta on Triuvarella ollut erittäin hyvää. Mitä ikinä tarvitsemmekaan, saamme sen Triuvarelta. Ja minulla on hirvittävän luottavainen olo niiden palveluiden suhteen, joita ostamme. En joudu kyseenalaistamaan, että tulinko ryöstetyksi! Kallio-Kokko nauraa.

 

 

 


IT-palveluiden hankinta ja ostaminen ovat organisaatioille hankkeita, joilla voidaan saavuttaa kaivatun huolettomuuden lisäksi suoria kustannussäästöjä.



Teimme tarjouspyyntöpohjan helpottamaan IT-palveluntarjoajien vertailua. IT-palveluiden kilpailutuksissa valintaa ohjaa usein palvelukokonaisuuden hinta, mutta palvelukokonaisuuksissa on myös laajoja sisällöllisiä eroja, joiden vertailu voi olla haastavampaa.