Amcham Finland Ry: Ratkaisuja myös tilanteisiin, joihin ei aina osata varautua

amcham_jenni_isola

”Triuvare on hoitanut IT-asiamme jo vuodesta 2005 lähtien. Saamme heiltä nopeasti aina apua, oli meillä millainen ongelma tahansa.”
Jenni Isola, Operations Manager, Amcham Finland ry

Laitteisto- ja ohjelmistokannan vanhentuminen aiheuttaa tarpeettomia riskejä, jos päivittämättä jäävät ohjelmistot vaarantavat tietoturvallisuuden. Hiljattain Amcham Finland ry:n viimeinenkin Windows XP -käyttöjärjestelmällä käytössä ollut tietokone päätyi eläkkeelle.Asia on ajankohtainen, sillä Microsoft lopettaa Windows XP -käyttöjärjestelmän tuen 8.4.2014. Tuen päättyminen merkitsee päivitysten loppumista, jolloin Windows XP -kone voi altistua tietoturvariskeille tai viruksille.

Amcham Finlandin Jenni Isola kertoo, että tällaiset asiat jäävät usein huomiotta.

– Triuvaren Timi Rantanen otti asian onneksi esille ajoissa. Mielestäni on tärkeää, että voimme keskittyä työntekoon ilman että joudumme pohtimaan laitteisto- tai ohjelmistokannan vanhentumista ja sen aiheuttamia ongelmia. Windows XP -koneen päivitys oli asia, josta emme itse olisi osanneet edes kysyä, kertoo Isola.

AmCham Finland Ry

Mitä tekee: Kehittää suomalaista yritystoimintaa                                           Perustettu: 2005                                 Kotipaikka: Helsinki                   Toimitusjohtaja: Kristiina Helenius                                    Liikevaihto: 15 995 000€ (2013)

Myös Timi Rantaselle on tuttua, että mahdolliset ongelmakohdat ovat usein asioita, joihin organisaatioissa ei osata kiinnittää huomiota. Rantanen kertoo, että harva haluaa itse seurata aktiivisesti tietotekniikka-alan uutisia ja tietoturva-asioita.

– Amcham Finland on Huoleton™ -palveluasiakas. Käytännössä tämä helpottaa lähestymistä erilaisissa tukiasioissa, kun palvelun hinnoittelu on selkeä eikä pienikään ongelma ole niin pieni, ettei sitä kannattaisi selvittää, Rantanen kertoo.

Amcham Finland on ollut Triuvaren asiakkaana jo vuodesta 2005. Isolan mukaan it-tuen palveluita on ollut helppo käyttää ja he ovat saaneet aina apua hyvin arkisilta kuulostaviin pulmiin.

– Matkan varrelle organisaatiossamme on mahtunut monenlaisia palvelinmuutoksia ja laitteistopäivityksiä. Siirtyminen omasta sähköpostipalvelimesta Office 365 –pilvipalveluun Iisipilvi™ -palvelun avulla mahdollisti sähköpostin ja kalenterin käytön tietokoneen lisäksi sujuvasti myös älypuhelimella. Yhdistyksellämme on 300 jäsenyritystä ja pilvipalvelun ansiosta kommunikointi jäsenyritysten kanssa on muuttunut helpommaksi. Olemme vuosien aikana oppineet luottamaan, että Triuvare pystyy ennaltaehkäisemään riskejä ja ongelmatilanteita toimillaan hyvinkin tehokkaasti, Isola kertoo.

Lisätietoja palveluista:

Iisipilvi™ -palvelu

Huoleton™ -palvelu


IT-palveluiden hankinta ja ostaminen ovat organisaatioille hankkeita, joilla voidaan saavuttaa kaivatun huolettomuuden lisäksi suoria kustannussäästöjä.



Teimme tarjouspyyntöpohjan helpottamaan IT-palveluntarjoajien vertailua. IT-palveluiden kilpailutuksissa valintaa ohjaa usein palvelukokonaisuuden hinta, mutta palvelukokonaisuuksissa on myös laajoja sisällöllisiä eroja, joiden vertailu voi olla haastavampaa.