IT-stödets jourtider

Har du behov av längre servicetider för IT-stödet? Vår jourtjänst är utformad för kunder vars verksamhet har behov av ICT-stöd även utanför kontorstid.


Kolla också in vår kontinuerliga servicemodell!

Tjänsten tillhandahålls av Triuvares egen personal. Jourtjänsten är inte begränsad till nödsituationer, utan jouren kan kontaktas med vilket som helst ärende som stör det egna arbetet. Jourhavande svarar i telefon under jourtiden eller om förhindrad från att svara, ringer hen tillbaka senast inom 15 minuter. Jourhavande påbörjar felsökningen med hjälp av fjärråtkomsten senast inom 30 minuter efter felrapporteringen.

Jourtjänstens månadspris inkluderar själva jouren. De faktiska arbetena debiteras enligt stödtjänstmodellen inklusive kvälls-, natt- och helgtillägg.  Vi erbjuder två alternativ, kvälls- och helgjour eller dygnet-runt-jour.

Önskar du mer information?

Vårt kostnadsfria material hjälper dig att välja rätt servicehelhet. Börja till exempel med att läsa vår guide till upphandling av IT. Vår kostnadsfria guide till upphandling fungerar som stöd när du funderar över det bästa sättet att hantera ert företags IT-underhåll. För själva upphandlingsprocessen rekommenderar vi vår färdiga upphandlingsmall. Med hjälp av den försäkrar du dig om att varje tjänsteleverantör presenterar sitt erbjudande baserat på samma uppgifter.

Kvälls- och veckoslutsjour:

  • Jour mån–fre 17–22 och lör–sön 9–20.
  • Inkluderar helgdagar, med undantag av julafton, juldagen och annandag jul, midsommarafton och midsommardagen.
  • Fast pris 600 € / mån. Debitering av under jourtider utfört arbete görs enligt Triuvares standard timpris och kvälls- eller helgtillägg.

Dygnet-runt-jour:

  • Jour 24 timmar om dygnet under alla dagar.
  • Fast pris 900 € / mån. Debitering av under jourtider utfört arbete görs enligt Triuvares standard timpris och kvälls- eller helgtillägg.

Fråga mer om detta ämne

Kiti Rantanen

Sales Manager
kiti.rantanen@triuvare.fi
044 2383 593