Anskaffning av utrustning

Förorsakar anskaffningen av utrustning grått hår? Är underpresterande bärbara datorer en källa till ständig irritation?

Vad sägs om att tillsammans välja ut just för er passande datorer, mobila enheter och andra arbetsverktyg?

Vi börjar med en behovskartläggning, som syftar till att ge en tydlig gemensam förståelse för den typ av utrustning som behövs i er organisation. Efter kartläggningen får ni 2–3 olika alternativ med motivering för utvärdering. När väl ett lämpligt alternativ har hittats sköter vi beställningen och leveransen till angiven plats. Datorer och mobila enheter kan vid behov också fås förinstallerade och övriga enheter driftsklara med nödvändiga installationer.

Rätt verktyg för rätt behov

Vid anskaffningen av ny utrustning stöter man ofta på av det stora utbudet orsakade problem. Det finns till exempel hundratals olika modeller av bärbara datorer på marknaden, av vilka några är mer lämpade för mobilt arbete och andra helt enkelt ersätter bordsdatorer. Det är viktigt att välja rätt enhet för ditt användningsbehov. På detta sätt tjänar den användaren på bästa möjliga sätt under hela sin livscykel och felinvesteringar undviks.

Anskaffningen av utrustning utgörs av följande steg

Behovsbedömning och offert

Vi går tillsammans med kunden igenom utrustningens verkliga användningsområde och definierar en budget för anskaffningen.

Order och leverans

Vi sköter den driftsklara utrustningens beställning och leverans till kunden, vid överenskommen tidpunkt.

Installation och ibruktagning

Vi installerar enheternas programvara och ser till att nödvändiga licenser är i ordning. Vi gör kringutrustningen driftsklar.

 

Prisexempel

Kostnaden för den separat fakturerade installationstjänsten bestäms av den befintliga
tjänstemodellen.

Standard bärbar dator

Typisk för företagsbruk utvecklad standard bärbar dator med 3-års onsite-garanti, dockningsstation, 24″ separat bildskärm, trådlös mus och tangentbord, datorväska och integrerat 4G-modem.

  • Engångsbetalning 1545 € (moms 0 %)
  • Huoleton Työasema-arbetsstation 36 mån. – 43 €/mån. (moms 0 %)
  • Leasing 36 mån. – 50,99 €/mån. (moms 0 %)

Bärbar dator med hög prestanda

Bärbar dator med hög prestanda till exempel för användning inom design, som kräver mer prestanda plus 1 TB extra lagringsutrymme.

  • Engångsbetalning 3370 € (moms 0 %)
  • Huoleton Työasema-arbetsstation 36 mån. – 95,48 €/mån. (moms 0 %)
  • Leasing 36 mån. – 110,20 €/mån. (moms 0 %)

Engångsbetalning

Vid engångsbetalning blir enheten din på en gång. Det förmånligaste sättet för anskaffningen av en enhet, men hela kostnaden betalas vid köptillfället.

Leasing

Prissättningen baseras på en finansieringsplan och utrustningen betalas via månatliga rater. Äganderätten till enheten överförs inte till kunden. I slutet av leasingperioden kan du lösa in utrustningen genom att betala ett förutbestämt belopp. Lämplig för situationer där du vill dela upp kostnaden för enheten under dess livslängd och eventuellt lösa in enheten för eget bruk efter leasingperioden.

Huoleton Työasema-arbetsstation

Arbetsstationen hyrs till en överkomlig månadsavgift för en 36-månaders hyresperiod. Prissättningen baseras på enhetens ikraftvarande restvärde, vilket för kunden ofta är mer lönsamt än leasingfinansiering. Speciellt lämplig i situationer där enheten inte planeras köpas i slutet av hyresperioden.


Fråga mer om detta ämne

Kiti Rantanen

Ratkaisumyyjä
kiti.rantanen@triuvare.fi
044 2383 593


Varför centraliserad anskaffning av utrustning?

  • Du får alltid en enhet som motsvarar dina behov. Tack vare vårt kundförhållande lär vi känna din organisations verksamhet ännu bättre och kan enkelt erbjuda just den rätta utrustningen.
  • Samtidigt beaktas licenser och säkerhet
  • Du sparar din egen tid
  • Som enhets- och leverantörsoberoende aktör kan vi alltid föreslå den bäst lämpade lösningen
  • Vi prefererar enheter med 3 års onsite-garanti, vilket innebär att reparationsarbeten vid behov utförs på plats. Vid enhetsfel behöver du alltså inte skicka enheten för reparation till garantiservice.
  • Vi använder flera anskaffningskanaler, med vilket vi garanterar att du får möjligast förmånliga pris
  • Om du önskar får du enheterna förinstallerade

Maskiner och utrustning bör alltid anskaffas enligt avsedd användning. Underdimensionerade ”market-laptops” uppfyller inte det behovet. Med rätt val kan du försäkra dig om att dina anställda under de kommande tre åren har tillgång till effektiva verktyg av hög kvalitet.

Tänk också på att många organisationer har ett flertal varierande arbetsuppgifter. Förutom Office-programmen använder sig allt fler också till exempel av bildbehandling.

Anskaffningar via Triuvare sparar tid och pengar och förhindrar felinvesteringar.

Andra tjänster